Blog.

Pierwszy raz na blogu?

Jeśli tak, to powiem kilka słów odnośnie tego bloga. Jeśli chcesz wiedzieć o co chodzi, przeczytaj :
W tym blogu nie będzie opowiadań (no może jakieś będą) , są tu natomiast wyjaśnione zagadki z Króla Lwa(np. Czemu Skaza ma bliznę, rodzice Mufasy i Skazy, koledzy Simby z dzieciństwa itd,), komiksy, książki (przetłumaczone oczywiście!) humoru nie zabraknie! Konkursy z wspaniałymi nagrodami! Zapraszam do czytania, komentowania i obserwatorów! To chyba pierwszy polski taki blog :P :)

niedziela, 7 października 2012

Podobne bajki do "Króla Lwa"

Zastanawialiście się kiedyś, czy jest jakaś bajka podobna do Króla Lwa? A może znacie parę takich bajek? Opiszę wam podobne, takie, które znam.
1. Kimba- Biały lew.
Ciekawostka: Pierwszy w Japonii kolorowy serial animowany.
Opis fabuły (Z Wikipedii)
Panja jest królem dżungli. Pewnego dnia jego żona Eliza zostaje złapana w pułapkę i użyta jako przynęta na króla. Panja ginie, prosząc przed śmiercią Elizę aby nadała dziecku imię Kimba. Na statku, który wiezie Elizę do zoo, królowa rodzi syna, któremu nadaje imię Kimba, opowiada mu o jego ojcu i każe uciekać ze statku. Następnego dnia Kimba odnajduje w wodzie resztki statku. Ryby uczą go pływać, a drogę do dżungli wskazują mu motyle. Lwiątko wraca do dżungli, gdzie zostaje królem. Rośnie w towarzystwie wielu zwierząt, poznaje ludzi, walczy ze złym lwem i hienami, otwiera szkołę i restaurację, spotyka swoją siostrę, a nawet leci balonem.


Podobieństwa (źródło: http://www.tumblr.com/tagged/kimba-the-white-lion?before=1344458608 , http://www.geckoandfly.com/1234/disney-plagarise-the-lion-king-storyline/):


the lion king simba kimba
the lion king simba kimba
the lion king simba kimba

2. Simba Król Lew
Opis fabuły (Sama pisałam, bo kiedyś to oglądałam):
Simba ma dwójkę rodzeństwa. Kiedy ich ojciec ginie przez człowieka opiekę nad lwiątkami przejmuje wilczyca. Przyszły król za najlepszego przyjaciela uważa jelonka, później spotyka także psa. Niestety władzę nad dżunglą chce odebrać Simbie tygrys. Czy Simba będzie królem?
Czołówka:
No i tyle znam :P Tylko 2... A może wy coś jeszcze znacie?

16 komentarzy:

  1. Super, wiedziałam tylko o 2 a o 1 nie, zna ktoś link do 1?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja o tym wiedziałam, ale ci z Japonii przesadzają, że Król Lew jest kopią, ja widzę małe podobieństwo. -,-
    Świetna notka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nienawidzę punktu 2 -.-''
    Są tam Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakie głupoty...
    Nie będę się rozpisywać na ok 1000000 słów..
    ~TakaLew

    OdpowiedzUsuń
  4. A! Mogłabyś napisać coś o "Selfish Lion"?
    Czy to naprawdę brat, Mohatu itp..

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie.Czy jest książka pt "Król Lew"? Nie chodzi mi o taką dla maluchów.Jeśli jest to gdzie mogę taką kupić?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o pierwszy.. Fabuła nie jest aż taka podobna, aczkolwiek obrazki bardzo. ;) A drugi. Bez komentarza. :X Jeleń, pies i tygrys w dżungli?!

    A i popieram Afrę. xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet dziwne że Kimba i Simba różnią się szkoda że nie ma drugiej części podobnej do Simby i Kiary tylko że fabuła inna tej historii.Zapraszam do mnie http://krollew4legendakory.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Król lew ściąga wszystkie fajne sceny! >:-{ dlatego trzeba
    się pogapić! Nie tylko Król lew musi mieć fajne sceny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. moje własne wymyślone bajki!
    Liczy się?

    OdpowiedzUsuń
  10. Był jeszcze jeden obraz

    OdpowiedzUsuń
  11. Co do "Simba Król Lew"...
    Po cholerę jelonek w dżungli!?xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Kto ogląda król lew simba ? bo ja tak

    OdpowiedzUsuń
  13. nawet w wikipedii pisze że niektore sceny sa zgapione od Kimby

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś szalałam za Simba król lew i nawet mi się nadal podoba, ale chyba tylko dlatego, że kojarzy mi się z dzieciństwem jak Król Lew xp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji zapraszam do mnie: http://stories-in-the-fog.blogspot.com/?m=1

      Usuń